قوانین نیوتن قوانین نیوتن
تاریخ : یک شنبه 17 آذر 1392
نویسنده : محمد حسین سهامی

قانون دوم نیتون

قانون دوم نیوتن طیف گسترده ای از پدیده های فیزیکی را شامل می شود. ولی در زمانی که نیروی خارجی به جسم وارد می آید قابل بحث است. قانون دوم در شرایطی که جرم متغیر است وارد نمی شود. همچنین در راستای اتم ها در مکانیک کوانتوم نیز قرار نمی گیرد. این قانون بیان می کند :

شتاب یک جسم با نیروی وارد بر آن متناسب و با جرم جسم نسبت عکس دارد.                                                                                                                                                          A=F/m

 

قانون دوم نیوتن

 
 

 

قانون سوم نیوتن می گوید تمام نیرو ها در جهان با هم برابرند ولی در خلاف جهت هم. هیچ نیروی جدایی وجود ندارد، برای هر نیرویی که بر یک جسم وارد می شود عکس العملی مساوی و در خلاف جهت وجود دارد. در مورد نیروهای داخلی، نیرویی که به هر بخش از یک سیستم اعمال شود با نیروی عکس العملی در سمت دیگر سیستم مقابله می کند.

بدون مشخص کردن ماهیت ماده این قانون می گوید دو جسم با جرم های متفاوت با یک نیرو یکدیگر را جذب یا دفع می کنند اما جسم کوچکتر شتاب بیشتری از جسم بزرگتر می گیرد.

سه قانون حرکت برای اولین بار توسط آیزاک نیوتن در کتاب  Philosophiae Naturalis Principia Mathematica در سال 1687 منتشر گردید. نیوتن از آن ها برای بررسی حرکات مختلف میان اجزا و سیستم ها استفاده کرد.

   

 

قانون سوم نیوتن



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید و امیدوارم از مطالب بهره ی کافی رو برده باشید.دوستان ازتون ناراحت میشم که به وبلاگ مراجعه کنید و نظر ندید.با تشکر.